29 Aralık 2014 Pazartesi

2014'de top trend:KREP



2014 bitmek üzere.Her yerde geçirdiğimiz yılın en iyilerine dair listeler var. Times Dergisi bu yıl en sevdiğim şarkı ve klip olan "Magic! - Rude" u yılın en kötü şarkısı seçmiş. Bu seçimi bir kız babası yapmadıysa ben de birşey bilmiyorum. Bu tarz başlıklardan en iyisi şüphesiz bugün keşfettiğim google'ın 2014 aramalarından çıkardığı istatistiklerle ilgili sayfalardı. Kaybolan malezya uçağından, Robin Williams'a İnterstellerdan,Selfie ve Flappy Bird'e liste dolup taşıyor. Hepsini ve hikayelerini merak ederseniz BURAYA tıklayarak yılın arama trendlerine ulaşabilirsiniz.

Ben de kendime dair türlü istatistikler yaptım. 2014'de en fazla yaptığım kahvaltılık krep oldu. en maksimum 15 günde bir kesin yapıldı.Ben krepin tarifini bile bilmiyordum,daha öncelerinde hiç yapmazdım. Ama bizim evde çok tutuldu bu. Bunun nedeni krepin lezzetinden çok daha öte. Ekmek alma tabusu var bu evde. Eşim de bende ekmek almaya gitmekten nefret ediyoruz.Çocukluktan gelen bir manyaklık. Ben dururken kendim mi gideyim bilmiyorum. Ama gitmek istemiyorum. Bakkal alt katımızda. Ama bu bir çözüm değil. Diğer odada da olsa o bakkal , yine alınmaz o ekmek. Tabi böyle bir manyaklık olunca sabah hiç m hiç gidilmiyor. Diyelim ki evde ekmek yok o zaman menüde sadece krep var demektir.
işte tarifi:

Malzemeler:
2 yumurta
yarım su bardağı süt
4-5 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı tuz
yaklaşık iki yemek kaşığı tereyağı

Harç için:
istediğiniz tür peynir (kaşar,çeçil peyniri labneh gibi peynirler daha lezzetli olabilir)
bir tutam maydonoz

Yapılışı:
Tüm malzemeleri bir kapta karıştırıyoruz. Kıvamının kek hamurundan biraz daha yoğun olması gerekiyor. iyice karıştırıp unları parçaladıktan sonra yapışmayan bir tavaya (teflon veya seramik)
yarım yemek kaşığı tereyağı koyup eritiyoruz. Altı kısılmış sıcak tavaya krep hamurundan döküyoruz, ne kadar az dökerseniz o kadar ince, fazla dökerseniz krepler kalın olur. Yumuşak akışkan krep hamurundan döktükten sonra tavayı havaya kaldırarak daireler çizdiriyoruz. Buradaki amaç hamurun ince olabilmesi ve tavanın tüm kenarlarına kadar yayılabilmesi. Eğer yuvarlak krep kalıplarınızdan varsa tabi daha kolay olur.
Bir tarafı kuruyup göz göz olduysa pişmiş demektir. O zaman diğer tarafını tahta bir kaşıkla ucundan kaldırarak döndürüyoruz.ve çevirilen yüz için de göz göz atmasını bekleyip büyükçe yuvarlak bir tabağa krepi alıyoruz. Dİğer krep için aynı işlemleri yaparken ince ince doğranmış maydonoz ve peynirleri sıcak krepin içine  koyarak dürüm şeklinde sarıyoruz. Tüm krepler piştikten sonra sardıklarımızı 2 şer parmak kalındığında dilimleyerek asya tarzı bir sunum yapabilrsiniz. Yemesi de kolay olur.

Afiyet olsun :)





0 yorum:

Yorum Gönder