24 Aralık 2014 Çarşamba

Menemen ve Jason Statham tarzı yaşantım





HER zamanki gibi bugun de başıma egzantrik olaylar geldi. Kapı ziliyle uyandık ve alt kattaki komsu sizin mutfaktan gaz sızıntısı var dedi. O anda çok değişik şeyler düşündüm. Gaz sıvı seklinde sızamazdı. Demek ki aşırı sıkışmış veya birikmişti.O zaman evde muazzam bir gaz var demekti ve biz neden ölmemiştik?
Benim için gerilimli dakikalar böylece başlamış oldu.Bu hayatın bana günaydın deme şekli. Genelde bu şekilde uyanıyorum. Komşum gelip boru sızıyor, gaz sızıyor,limon sıkacağı var mı, özlem özden elendi falan diyerek beni uyandırıyor her gün,sağ olsun...
Bu sabah da bilgilenince "Teşekkürler" deyip kapıyı kapattım. İçeri girdiğimde mutfak duman altıydı. Sanki; her gün kuru kuru gubara vuran dört genç dün geceden bu sabaha kadar kova çekip tiner koklamışlardı Öyle bir koku ve duman işte...
                               düşündüğüm (temsili)

Biraz zorlandım nefes alırken dedim ki "oha haberlerde gördüğümüz şeyler gerçekten varmış." Ben haber olarak show haber tercih ettiğim için haberleri realistik bulmuyorum. Genelde "Erkekler neden aldatır?, lahananın faydaları, 3 ayda 650 kilo verdi " vs. tarzı haberler var.Her şeyle alay eden stilime birebir uygun bir haber bülteni. Ama bu olay adeta bir cnn türk adeta bir ntv'ydi. 

Koşarak kocamı uyandırdım dedim "bey kalk,ÖLÜYOZ." Biraz dramatik olduğum doğru:D
Buna rağmen kocam gözünü bile açmadan gayet soğukkanlılıkla ne oldu diye sordu. Adam ne rahat ya,keşke bende böyle bir insan olsam. Çünkü birisi gelip bana"kalk ölüyoz" dese o kadar telaşlanırım ki o telaşa dayanamam ve kafama sıkarım. Ölüm riski de ortadan kalkmış olur.

Daha sonra alt kata doğru tekrar koştum. Ve doğal gaz ihbar tarzı acil bir hat olduğunu hatırladım. Sağa sola koşturup numarayı aramaya çalıştım.Çünkü ölüyodum acele etmezsem iyice ölücektim. ve kız kardeşimin,benim gibi problemli bir insanın,ihtiyacı olacağını önceden kestirip dolabıma magnetli acil durum numaraları astığını hatırladım. Kim ablasına böyle bir hediye alır ya... ben böyle bir insanım işte,insanlar mecbur kalıyor.

Oradan numarayı bulup aradım. "AlO ALO POLİS Mİ?" dedim. Adam ise "Yok hanfendü, bürası elektürük arıza ne vardı dedi?" Ya belli ki yanlış aramışım işte kapatsana, Ne vardı ne demek? Hırsız var desem gelip yakalayacak mısın elektrik teknisyeni olarak mesela?Kaçma yoksa ceryan atarım mı diyceksin hırsıza? tövbe ya...

Yani Doğal gaz ihbar hattını aramak isterken Elektrik arızayı arayıp "Polis mi?" demişim.

Sonra düzgünce aramayı başardım.Burdan çağrı merkezindeki tolga beye ve memleketteki haminneme selamlar. Bana şöyle yapın böyle yapmayın falan dedi. Güzelce anlattı. Bende uyguladım. Servisi yönlendiriyorum en yakın zamanda gelirler dedi. 

Ben de dedim ki ölmeyi beklerken gideyim de salonu toplayayım. "SALONU TOPLAYAYIM" Allahım ben neden böyleyim yaa...Bu kadın anamdan bana geçen genetik bir saçmalık mı özüm mü bu bilmiyorum.Ama ciddi ciddi salonu topladım. Nerdeyse toz da alıcaktım. Sonra cenazeme gelenler toz almadan ölmüş utanmaz kadın mı desinler. Eve temizlikçi çağırıp kadın gelmeden evi toplayan kadınlara kaba etimle gülerdim. Ben onlardan daha manyakmışım. ÖZÜR DİLERİM EVE KADIN ÇAĞIRMADAN TEMİZLİK YAPAN KADINLAR! siz benden daha normalsiniz. 

Ben salonda beklerken kocam da bana katıldı ve oturduk bekliyoruz. Sanki eve oturmaya gelmişiz haa çıksana balkona kapının önüne,bişey... Yok,öylece oturuyoz. O sırada telefonum çaldı. Servisten aradılar."Siz" dedi "emin misiniz gaz olduğuna? Bugün belediye kanalizasyonları ilaçlıyor. Evyelerden,klozetlerden hep kokular çıkar." Adam kaba etini kaldırıp gelmeye üşendiği için bizi arayıp böyle apuksapuk bahaneler söylüyordu. Adamı önce eşim sonra ben azarladık. "BİZ dedim ÖLÜYOZ" sen dedim ne diyosun? Telefonu kapatınca bi başım dönmeler bi gözüm kararmalar. En ufak kızının mahallenin güvercincisiyle kaçtığını öğrenen anne gibi bir haldeyim. Bayıldım,bayılıcam. Hiç de doğal bir gaz değilmiş diye düşündüm. Allah rusyayı kahretsindi. Doğalgaz rusyadan geliyordu ve ben rusya yüzünden ölüyordum...

5 dakika sonra kapı çaldı. Azarladığımız adam kapıdaydı. Elinde pos makinesi onun ucuna da hortum bağlamış gibi bi cihaz. Adam orayı ölçüyor yok, burayı ölçüyor evde gaz falan yok. Eşim iki katı da dolaştırdı. ve Adam "ben demiştim bu böcek ilaçı" dedi. O sırada içimden" rezil olduk " dedim.Hayır ölmüyorduk. Daha kötüsü rezil olmuştuk. ve ben biraz önce fenalaşıyordum,ortada fenalaşcak bir şey bile yokmuş nasıl modlara girmişim.
Adam bize doğalgaz abonesi diyordu. Adımla seslendi,nasıl ağrıma gitti,nasıl kırgınım.
Ama sonuç olarak bu macerayı da böylece atlattık. Amaçsız,sonuçsuz saçma salak bir macera,hepsi o komşu kılıklı kadın yüzünden.

Adam gidince sabah işten gelen kocam tabiki uyumaya geri gitti.
Ben de öyle kalakaldım. Dedim ki bari bir menemen yapayım.
Tüm bu olaylar canımı çok menemen çektirmişti. Ne zaman doğalgazdan zehirlensem menemen yerim. Vücuttaki doğal tüm gazları attırıyor. ŞAKA ŞAKA :D

Tarife gelirsek;

Malzemeler:
1-2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 domates
1 büyük biber
1 yumurtanın sarısı

Yapılışı:
Isınmış zeytinyağında ince doğranmış biberler atılır. Biberler yumuşayınca rendelenmiş domatesler eklenir. Domatesin kokusu yayılınca yumurtanın sadece sarısı eklenir. Bir kaç kez yavaşça karıştırılır altı kısılır ve 2-3 dakika sonra hazır.
Eğer evinizde varsa üzerine biraz kaşar da rendeleyebilirsiniz.

Afiyet olsun:)































1 yorum:

  1. benim uçuk kaçık deli kızım.hayal dünyanda yüreğin kadar geniş hayatımın neşesi hikayende tarifinde herzamanki gibi müthiş :)

    YanıtlaSil