16 Aralık 2014 Salı

Kahvaltılık Tereyağı



Malzemeler:


2 dolu yemek kaşığı oda sıcaklığındaki kaliteli tereyağı

1 orta diş sarımsak
 Dereotu(doğranınca 1 yemek kaşığını dolduracak ölçüde)


Yapılışı:

Sarımsağı rendeleyip dereotunu büyük bir şef bıçağıyla en küçük ölçüde doğrayın. ve bir tatlı kaşığıyla küçücük bir kasede eze eze birbirine yedire yedire karıştırın. Daha sonra elinizde alıp sıkıştırmadan yüzeysel olarak bir top şekli verin. Ve oldukça serin bir yerde saklamaya özen gösterin. Sarımsak olduğu için dışarıda maksimum birkaç gün bekler daha uzun süre için yapıyorsanız buzdolabında üzerine streç film veya kapaklı bir kasede saklayabilirsiniz. Şahsen ben öyle yapıcam çünkü bu hafta sonu misafirlerim var :) ve kız kardeşim buna bayılıyor. İlk deneme sürüşünü de onun üstünde yapmıştım,çok beğenmişti. Bunu fesleğenle de güzel olur ama kekikle veya maydanozla güzel olacağını sanmıyorum. 


Afiyet olsun :)




Hatta bu minnak kız benden geçen hafta özel istekte bulunmuştu "unnii patates salatasıııı" diye. Ben patates salatasını severim hep denerdim pek güzel olmazdı. Hem annemlerin hem de kayınvalidemlerin  gelip kalabalıkça güzel bir sofra kurduğumuz o gün patates salatası yapmıştım ve özendim diye midir nedir herkes çok beğenmişti. Hala söylerler.



O gün kurduğum bayram sofrası (temsili değil:)

 Bu yüzden aynı malzemelerle bir patates salatası sosu vereceğim.Burda tereyağı yerine tabiki hakiki zeytinyağı kullanılıyor yine yaklaşık miktarlarda dereotu var. tek fark sarımsak sadece soyulup sosa atılıyor. parçalayıp rendelemiyoruz. Amaç sarımsağın tadını değil esansını almak çünkü. Bunu uzun süre buzdolabında saklayabilirsiniz. Birkaç güne kendinden geçmez.Zaten soğuk bir sos patates salatasına daha çok yakışıyor. 24 Kitchen'da patates salatasını yabancı ülkelerde en çok barbekünün yanında kullandıklarını ama mayonez sosuyla yaptıklarını görmüştüm bir de kabuklarını soymuyorlar. İlginç. Muhtemelen o da çok lezzetli oluyordur. Bir gün deneyeceğim kesin!Bu arada patatesleri de hemen haşlayıp doğramak da çok iyi bir lezzet vermiyor.bir süre önceden haşlamak daha mantıklı.








0 yorum:

Yorum Gönder