13 Aralık 2014 Cumartesi

Hamur Kızartması


Hamur kızartması benim için nostaljik bir tat.Çocukluğumdan beri menümüzde vardı. Babanem de annem de çok sık yapardı. Bizim evimizin yanında fırın vardı. Annem hamuruyla uğraşmazdı bu yüzden. Fırından bir iki ekmek hamuru alır ve onu bol kızgın yağda kızartırdı. Benim böyle bir şansım olmadığı için, ben hamurumu da kendim yapıyorum. Siz de kendiniz yapmak isterseniz BURAYA tıklayarak hemen herşeyde kullandığım hayat kurtarıcım,canım hamurumun yapılışına bakabilirsiniz.

Hem kahvaltıda, hem temizlik, alışveriş vs. sonrası yorgun olunan bir günde kahvaltılık ve güzel bir demli çayla çok iyi giden bir tarif :


Kaç kişilik:

Tam ölçü vermiyorum. İştahınıza ve siz kaç kişilik olmasını istiyorsanız ona bağlı:D Annem 4 kişilik için 2 ekmek hamurundan yapardı. Genelde kalırdı. ben linkteki hamurun 3te birini kullanıyorum.

Malzemeler:

Hamur
Tavada ısıtılmış sıvı yağ
Bir kase soğuk su ve bir tatlı kaşığı(sadece tatlı kaşığı o kadar:)

Hamuru elinizi ıslatıp parçalar halinde tavaya da atabilirsiniz annem öyle yapardı. Ama şekilleri göktaşı gibi oluyor öyle. Şahsen önermem. Üşenmeyenler için fotoğraflardaki gibi elinize büyük bir miktar hamuru alıp sıkarak üstten çıkarmanız gerekiyor. Daha sonra ıslak kaşıkla hamuru elinizden alıp tavaya bırakıyorsunuz. İki tarafını pişirince kağıt havlu gazete veya yağlı kağıda alarak servis yapmadan önce yağını çektirmeniz iyi olur.








Küçük Not:
İki kişiyle yapılınca daha kolay oluyor. Eller hep hamurlu olduğu için ve bu mama çabuk kızardığı için asistanınız sizin için çevirirse şahane olur.



Afiyet Olsun :)







0 yorum:

Yorum Gönder