16 Aralık 2014 Salı

Tekir Balığı Maceram

Bugün günlerden salı, Yani buranın tek ve en büyük semt pazarı günü. Eşim işe gidince uyuyamadım bende erkenden pazara çıkmaya karar verdim.Ve karar vermemle gelişen absürt olaylar birbirini takip etti. Hiç karar vermeseydim keşke.
Bugün  Hava da oldukça soğuk ve rüzgarlı. 1 haftada kurumayan çamaşırların 2-3 saatte kuruyacağı tarzda bir soğuk... 
Bayağı dolaştıktan sonra balıkçıların orda durdum. Tezgahlarda tupturuncu balıklar vardı.Turuncu benim zayıf noktam. Turuncu ve sevmediğim bir gıda yoktur. Balıkta da tercih ettiğim renk direkt turuncu.Bu yüzden hızlı hızlı yaklaştım ve gözüme kestirdiğim amcalardan birine şu kaça bu kaç diye sormaya başladım. Amca da bir garip çıktı. Bu kaça diyorum 1 buçuk kilosu 10 tl diyor. O kaça diyorum 2.5 kilosu 12 diyor.Ya bu nedir? Orda hızlıca hesaplamaya çalıştım ve tabi ki beynim yandı. Adam Ferman gibi bişey çıktı. O hesapları nasıl yapmış ya da benim tipimden "bu buçuklu alır" mı okunuyor? Dedim azcık vermiyor musunuz? "AZCIK VERMİYORMUSUNUZ"Nasıl cümle ama:D adam tipimi şöyle bi süzdü ve yarattığım "dilenci" imajı karşısında kafası karıştı. "Biz"dedi azcık satıyoruz. "OOH İYİYMİS" dedim. Nasılcümleama2... Artık oyalanma şansım kalmamıştı. Çünkü imajım dilencilikten mala kayıyordu. Kafamı çevirerek buçuklu da olsa hafızamdan söylediği en küçük rakamlı balığı hatırlayıp şundan yarım kilo dedim.ve söylediğim anda pişman oldum keşke karides alsaydım ama dedim olsun belki bu bigün bana geri döner.Fakat şöyle de birşey var kafamla gösterdim çünkü aşırı soğuk olduğu ve ekstremitelerim kangrenin eşiğinde olduğu için elimi cebimden çıkarma zahmetine girmedim. Girmediğim için adam poşete 2 tane alabalık doldurup tarttı. ve Hayır,istediğim bu değildi. 
Karşımda seçeneklerim vardı ya istediğim alabalıkmış gibi balığımı alıp uzaklaşacak ve günüme sakince devam edecek ya da bir Tarantino filmine dönen bu balık trajedisini yaşamaya devam edecektim. Tabi ki yine pişman olacağım bir şey dedim ve "AMCA DUR ONLARDAN DEĞİL NAH BU TURUNCUDAN VER BANA" Nasılcümleama3
Adam(tabiki söylenerek)poşetten çıkarıp tekirleri doldurdu. iste tekir temsili değil:
aynı barbuna benziyor tek farkı çenesinin altındaki konfüçyüs bıyığı ve mutsuz stili.


Amca tekiri tarttı ve bana uzattı bende parayı uzattım.20 tl uzattım bana 15 çevirmesi gerekirken 10 çevirdi. Dedim amca bu eksik. Cebini aradı sağa sola sordu,yok. Az ötedeki tezgaha gitti ve satıcı çocuğa çabuk bana 5 tl ver dedi.Daha 5 dakikadır tanışıyorduk ama adam benden bıkmıştı.5 tl midir 10 tl midir nedirse verip kurtulmaya çalışıyordu. Ve tabiki çocukta 5 tl yoktu. Kavga etmeye başladılar. Birbirlerine bağırıp sövüyorlardı. İşte ben ve yine olayların ortasındayım:D 
Orada yeni bir karar vermem gerekiyordu. Ya biraz daha balık alıp para mevzusunu çözecek ya da bekleyecektim. Kavga değişik geldi ve bekledim. Sonunda 5 tl mantarcıdan bulundu. Tam gidiyordum ki aklımda bir soru belirdi bu fırında mı daha güzel olurdu tavada mı beyinsel problemlerim olduğu için google yerine balıkçı amcaya sordum."SEN"dedi hiç yemek yaptın mı? "SEN"dedim benim kim olduğunu biliyor musun? yaz: birdelinintarifleri.blogspot.com 
adam cevap olarak tavada yap dedi.Reklamlar işe yaramıyor.Tamam dedim.Tam dönüp gitmek üzereydim kii(tabiki bu kadarla bitmedi:) "Amca"dedim bunları temizlediniz mi? "Hava,dedi çok soğuk" OHA demek istedim, diyemedim... Adam balıklarımı soğuk diye temizlemiyordu,üstelik adam balıkçıydı ve mesleki olarak benden tek üstün yanı balık temizlemesiydi bir de ben hayatımda hiç balık temizlememiştim.Orada gözlerim doldu. Adamın altında "FATALITY" yazıyordu. Bu ölümcül bir amcaydı ve ben canıma susamıştım. "Nasıl yapabilirim" dedim,amacım temizlik aşamasını öğrenmekti ama içli bir anımda olduğu için "Nasıl yapabilirim seni kalpsiz adam!"demişim etkisi yarattı. Adam da tedirgin oldu. Yanına çağırıp şırak şırak açıp temizliyordu bak şöyle bak böyle diyordu ama eğitimim hızıca sona ermişti. Hiç bir halt anlamadım ve amca "oo çok iyi bildim şimdi" falan diyerek oradan uzaklaştım.

 Eve geldiğimde balıkları temizlemedim adeta cerrahi müdahalede bulundum. yarım kilo balığı temizlemek 1 saatimi aldı. Üstelik evde yemeğim de vardı. Bu yüzden mısır ununa bulayıp buzdolabına atıp acil durum anı için sakladım başına bunca şey gelmiş bu tekirleri




Pişirdiğimde sunum resimlerini de ekleyeceğim. 

---Pratik not--- Balıkçı amcalara dikkat edelim,etmeyenleri uyaralım
bu arada:


0 yorum:

Yorum Gönder