15 Aralık 2014 Pazartesi

Evde Kolay Ekmek Yapımı


Malzemeler:
Mayalı hamur(<----tıklayınız)
1 yumurta sarısı
Susam
hamura şekil vermek için 
birkaç kaşık un



Yapılışı:

Şurada bahsettiğim sürekli dolapta tuttuğum hamurumun başka bir marifeti daha! Normalde ekmek sadece un maya su ve tuz ile yapılır. Bizdeki malzemeler birkaç tane fazlaydı.İçinde bayatlamasını geciktirici etki yaratan süt ve bir de yumurta akı vardı. tabi mayanın kabarması için ilk önce eklediğimiz şekeri unutmamız lazım. Bu dediğim malzemeleri çıkarak daha sade,fırın ekmeğine yakın tadı olan bir ekmek elde edersiniz Ama burada tarifi olan hamuru kullanırsanız açma ekmek arası kendine münhasır bir tadı oluyor. Eşim de ben de çok seviyoruz. Genelde kendisi pazar sabahı ekmek almaya gitmeye üşendiği için bu tarif ortaya çıktı :) 

Hamur hazır olduğu için tek yapmak gereken tezgaha biraz un döküp şekillendirmek kalıyor. Mayalı olduğu için şekil vermek kolay diyemiyorun. Ama kafama takmıyorum. Mutlu bir teletabi gibi şişiyor nasılsa :D






Böyle parlak kahverengi sarımsı bir renk alması için ben yumurta sürdüm üzerine.ve de susam ekledim.Ve önceden 180 derece ısıtılmış fırına sürdüm. Siz üzerine eklediğim malzemeleri tercihe göre eklemeyedebilirsiniz. Üzerinde hoş lezzetli kendinden bir kabuğu oluşur.Ancak eğer eklemeden pişirecekseniz kabuk tuttuktan sonra(bu yaklaşık 12 dakika alır:) 150 dereceye düşürüp pişirme işlemine o ısıdan devam etmenizi öneririm.

Voila!


Afiyet olsun:)


---Pratik Tavsiye---
kabarmasını istediğiniz hamur işlerinizi pişirirken fırının içine ısıya dayanıklı bir kaba az miktar su koyarsanız buharlaşan suyla daha hızlı ve fazla kabarır.
Kabarması gereken; kek,hamur işlerinizin pişirme süresinde en az 2/3 lük kısımda kapağı açmamalısın. Bu fırının ısı kaybetmesine neden olur. Ve kabarmış malzemeler sönebilir.
Örneğin bu güzel ekmeğin pişme süresi (tabi çok pişmiş sevdiğimiz için biz) yaklaşık 20 dakika bu yüzden en azından 13-14 dakika kapağı açmamam gerekiyor. Tepsiyi çevirmem gerekiyorsa da bu süre bitince çeviriyorum






0 yorum:

Yorum Gönder