21 Aralık 2014 Pazar

Kahvaltılık Çiçek Poğaça

Biz küçükken ilkokulumuzun karşısında Orhangazi Unlu Mamulleri diye bir yer vardı. Poğaça börek ve bazen de döner satarlardı. Bir pastaneye göre fazla kasıntı bir ad. Ya aşırı kurumsallıktan ya da aşırı gamsızlıktan koymuşlar bu ismi bence.Şu an bile saçma geliyor. Çocukken daha aşırı saçma gelirdi.Bir keresinde sınıftakilere haydi unlu mamullere gidelim dedim diye bi hafta benimle dalga gectiler. O zaman dalga geçtiklerini bile anlamadım.Bunda alay edilcek ne vardı? Ama sıfatlarındaki pis gulusten anlıyordumツ Ama Unlu mamulun ne oldugunu ben ne bileyim,daha 2sene önce ogrendim. O zamanlar poğaçanın diger adı falan sanıyorumヽ(^。^)ノ Bu izbe mekan okulun karşı sokağında olduğu için teneffüste kantin yerine buraya kaçardık. Aman ne kaçış. Great Escape. Kaçış da şu:Nöbetçi öğrenciye hoca yolladı deyip çıkmak. Off nası senaryo ama imcepşım gibi. Bu başarılı kaçışlarımızda zenginler yarım ekmek döner fakirler poğaça alırdı. Pislik herifler kocaman ekmeğin arasına yarım kilo marul 3tane de tadı tavuktan çok beyaz peynire benzeyen bişey atarlardı.ve 1er lt. ketcap ve mayonez;tadaa hazır. Şu an yesem kusarım.o zaman bana dünyanın en cool yiyeceği gibi geliyordu. Adeta bir lazanya adeta bir orman kebabı adeta bir makarna bolonez...neyse bunlar döneri piyasanın 3katına satıyorlardı. Yani bi liralık doner 3lira.Herkes 75kuruşa çeyrek doner alıyordu. Çeyrek? Evet,biliyorum←_← Ben almıyordum. Çünkü çeyrek döner tam olarak bir ısırığımın yarısına tekabül ediyordu. Doymamam mumkun degil bir de canım daha fazla istiyordu. Bu yüzden bir farkındalık kampanyası başlatıp herkesi kuru uyuz tatsız tuzsuz içeriksiz poğaca almaya davet ediyordum. Davetime kanan gerizekalılarla bu tuhaf gıdayı çiğnemek icin litrelerce meyve suyu içiyorduk. İşte bu sabah yaptığım bu lezzetli pogacayı ısırmamla yurdumuzda bir övgü sözcüğü olan "hazır gibi""aynı pastane poğaçası gibi" olmuş diycektim ki sustum. Pastane pogacası bir hakaretti. Ev pogacası neydi ev pogcası emekti.
 Tarife gelince⇨

Hamur için Malzemeler
1 bardak sıcak su
1 paket yaş maya
Yarımşar bardak sut ve zeytinyagı
Mayanın beslenmesi icin 2-3 ymk kaşığı seker
4 çay kaşığı tuz
1 yumurta(akı içine,sarısı üstüne)
 Aldıgı kadar un

Harcı için 
8-10 dal maydonoz
1 su bardagı kırık peynir (ya da arzuya göre farklı bir peynir)

Üzeri icin
1 yumurta sarısı
1 dolu yemek kaşığı yoğurt
Susam
Çörekotu

Bu hamurun tarifini daha once BURADA vermiştim.Önce sıcak su ile şeker ve mayayı eritip 15 dk köpürene kadar dinlendiriyorduk.Sonra süt şeker yumurta akı ve alabildiğine unu ekleyerek yoğuruyor ve en az yarım saat dinlenmeye bırakıyorduk. Harç için kıyılan maydonozları peynirle karıştırılıyor.Ben şekil vermek için kurabiye kalıplarını kullandım. Hamurdan iki cherry domatesi buyuklugunde parça alarak su bardağı dibi kadar olacak şekilde elimle actırdım. Aralarına harctan koyarak kalıbı una bulayıp ustten bastırdım. Böylece alt üst de birbirine yapışmış oldu. Dibine yağlı kağıt serilmiş tepside yarım saat tepsi mayasını bekledim. Tabi bu sırada yoğurtlu yumurtalı harçtan sürüp çörek otu ekleyerek olayı tamamladım.
Önceden ısıtılmış 180° lik fırında 15-18 dakikada tamamdır✔

 Afiyet olsun ♨


1 yorum:

  1. Senin şu yaptıkların var ya Orhangazi unlu mamullerinden milyon kat daha güzel.. O poğaçaları düşününce midem bulanıyo, seninkileri düşününce gözlerimde kalpçikler oluşuyo :)

    YanıtlaSil