15 Aralık 2014 Pazartesi

Zeytinyaglı Barbunya Pilaki



Malzemeler:



1 kilo barbunya

1 büyük veya 2 küçük havuç
1 büyük patates
1 orta boy soğan
1er dolu dolu yemek kaşığıyla
 domates ve biber salçası
 (veya 1 büyük boy domates rendesi)
Yarım paket tavuk bulyon
Soğan
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı

Kaç kişilik: 3-4


Zeytinyağlıların içine uydurabildiğim kadarıyla hep patates ve soğan ekliyorum. O zaman barbunya olmuyor "pilaki" oluyor. Pilakinin de bir ağırlığı var yani sulu yemekler gibi değil mezeler gibi. Zaten çoğu pilaki birer mezedir. Ağzı doldurup yoğun bir tat bıraktığı için içkilerin yanında tercih ediliyor. Şahsi fikrim barbunyanın kuru fasülyeden daha güzel olması. Nedense bana öyle geliyor. Aynı ailenin çocukları,ikisi de zor pişiriyor ama benim favorim barbunya.Gelelim barbunyanın faydalarına;)



Yapılışı:
Barbunyanın kabuklarını soyup yıkadıktan sonra bir ön pişirim yapmak gerekiyor. Çünkü barbunya ilk pişirmede kara suyunu salıyor. o yüzden direkt yemeğin içine atmıyoruz hem kara suyunu salmasın hem de acısını bırakmasın diye. 
Ben bu süreci düdüklüde yapıyorum. Düdüklünün hızlı pişirme özelliği var biliyorsunuz. Saatlerce pişmeyen bakliyatları dakikalar içinde pişirebiliyor. Bende Fissler'in 6 ltlik vitaquick modeli var. Aklım çıkıyordu düdüklü tencerelerin patlaması yüzünden. Evime bile sokmam diyordum, ama biraz araştırınca sicili %100 temiz bu alman kalitesine ulaştım. Piyasadaki diğer düdüklülerden pahalı ama 10 yıl garantisi var. Zaten evladiyelik bir tencere. Bu yüzden kıydık paraya aldık. İyi ki aldık.



Neyse,tarife dönersek ben düdüklünün kapağı çıktıktan sonra 5-6 dakika kaynatıp süzgeçten süzüyorum adeta pişmiş gibi çıkıyor zaten.


Bu sırada tavaya bol zeytinyağını ve soğanları ekliyoruz güzelce karamelize edip renklerini soldurduktan sonra 10 ar dakika arayla önce havuçları sonra patatesleri ekliyoruz ve karabiberle tuzunu ekledikten sonra 5-10 dakika karıştırarak kavuruyoruz.




Sonrasında domates salçasını (veya domates rendesini)ve biber salçasını,yarım bulyon ile sıcak suyla ekleyerek karıştırıyoruz ve kaynamaya bırakıyoruz. en az 15-20 dakika barbunyalar eklenmeden yüksekçe bir ateşte pişiriyoruz.





 Barbunyaları, patates ve havuç pişmeye yakınken ekliyoruz ve hepsini son bir kez 10 dakika kadar orta ateşte pişirerek birbirine yediriyoruz.


Küçük Not:Barbunyanın tadını daha iyi anlamanız için her zeytinyağlı gibi sıcak değilken,ılıkken ve hatta soğukken tüketmenizi öneririm. 


---Pratik Tavsiye--- Zeytinyağlı yemeklerin içine 1 küp şeker atmayı ihmal etmeyin. Lezzetlerin kaynaşmasını sağlar.


Ve ana yemeklerde soğan tadını daha iyi versin diye az miktarda pişirecek de olsanız genişçe bir tencere etmenizi tavsiye ederim. Çünkü soğanlar ayrı ayrı pişip özünü salamaz yani üst üste gelirse karamelize olmaz aksine haşlanır.


Afiyet olsun :)





















0 yorum:

Yorum Gönder