4 Ocak 2015 Pazar

Tavuk Suyuna Çorba; Hastalara ve Hasta Potansiyeli Olanlara Müthiş bir Tas



Bu aralar herkesin yılbaşından sonraki tek diyaloğu aşırı derecede soğuyacak olan havalar. Önümüzdeki hafta geceleri eksi 15lere inmesinden bahsediyorlar. Şu aralar dünyanın en havalı ve mutlu insanları meteorologlar. Herkes onları dinliyor,önemliler. Yazın "bu havalar neden bu kadar sıcak lan?" diye meteoroloji müdürlüğünü arayan tipler kışın "abi sağ olun uyardığınız için" modunda teşekkür telefonları ediyor olmalılar.
Eve bakliyat,pirinç depolayanlar var. Ama bunların hepsi faydasız. Biliyorum ki ülkenin %70'ı bir hafta sonunda sümük akıtıyor olacak. Ama bu başlık altındaki tarif inanılmaz bir koruyucu ve de inanılmaz bir iyileştirici. Şu anda piyasadaki tavukların yarıdan fazlası gerçek tavuk değil. Çılgın bir bilim adamının laboratuvar eseri. Ama gariptir bu bile tavuk suyu çorbasının iyileştiriciliğine engel değil. Benim ise çorbalar arasındaki favorim.
Tabiki ben de dış etmenlerden bağımsız olarak sürekli hastayım. Neden mi? çünkü benim vücudum 63 yaşında. Biyolojik(gerçek) yaşım 24,ruhum 37 vücudumda 63 yaşında.Doğduğum günden beri böyle hiçbir zaman yaşımı hissetmedim. Ergenlikte bile "Biz çok genciz yea" falan demedim. Sürekli saçmalık yapanları aşağıladım,hep bir aile kurma çabasındaydım. Bu ruhsal yaşın etkileri. Bedensel yaşın da etkileri şu: Hareket edemiyorum. İstersem edebilirim çok şükür sakat değilim ama eğer edersem dert çıkıyor. Her yerim ağrıyor. Muhakkak bir yerimi vuruyor,çürütüyor,yakıyor,kesiyor,morartıyorum. Neden böyle bilmiyorum. Bağışıklığım minimum,sürekli hastalanıyorum. Bunun bir kısmı muhtemelen psikolojik ama emin olduğum büyük bir yüzdesi ise fiziksel. Senelerdir böyle.Çünkü Bunu sadece aile bireylerim anlıyor. "Ona iş çıkarmayalım,fazla hareket ettirmeyin,yine neyin var" falan diyorlar. Züccaciye ürünü gibiyim,herkes dokunmaya korkuyor.Tek umudum yaşlanmak ve hastalık veya sıkıntılarımla insanları boğduğum zamanın en azından karşı tarafın gözünde normalleşmesi.
Tarife gelirsek;

Malzemeler:
Arpa şehriye(5-6) yemek kaşığı
Tavuk suyu (yaklaşık 1.5 lt)

Terbiyesi için:
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta sarısı
Tuz
Karabiber
Nane

Yapılışı:
Tavuk suyunu tencereye koyup ısıtıyoruz. Kaynamaya başlarken arpa şehriyeleri atıp ara ara karıştırırarak pişiriyoruz. Bu sırada birkaç damla limon sıkabilrsiniz. Arpa şehriyeler yumuşayınca terbiye malzemelerinin hepsini ayrı bir kapta karıştırıp sıcak çorbanın suyundan birkaç kepçe alarak terbiyeyi ılıtarak çorbaya ekliyoruz. Ve bir taşım kaynarak altını kapatıyoruz.
Çorbamız hazır.

Afiyet olsun:)


0 yorum:

Yorum Gönder