6 Ocak 2015 Salı

Olaysız Günüm Geçmiyor Ama Pizzadan Çok İyi Anlarım



Bugün günlerden salı. Benim için aksiyon günü demek. Çünkü Salı günleri semt pazarı var ve ben dışarı çıkmak zorundayım. Dışarı çıkıp sakince eve döndüğüm günler çok ama çok nadirdir. Bunun farkında olduğum için kendimi aksiyon ve maceraya sürüklememeye çalışıyorum özellikle avm,pazar vs. yerlere gideceksem. 
Amerikan filmlerinde pazarlarda herkes mutlu. Aşırı huzurlu çiftçiler yetiştirdikleri aşırı parlak ürünleri aşırı mutlu,sağlığına düşkün ve zengin müşterilerle paylaşıyor. Evet durum bu. Çünkü amerika coğrafi ve toprak olarak özellikle yeşil tarıma çok uygun değil.Ürünlerin çoğu ya laboratuvarlar vari ortamlarda yetişiyor ya da dış ülkelerden geliyor. Nadiren ürün yetiştiren çiftçiler kaldı. Ve nufüsün büyük çoğunluğu meyve sebze alışverişini marketten yaptığı için bunların peşinden koşan insan sayısı da minimumda. E tabiki bu durumda böyle bir ortamda buluşan insanlar birbirine iyi davranıyor ve daha da mutlu olup teletabi yumağı oluşturuyor.
Bizim ülkemizde durum hiç de öyle değil. Türkiyede pazara ucuz diye gidilir. Son. Ve her türden insan oradadır. Toplumun elit kesimi değil aksine toplumun en düşük ve orta halli kesimi.Şişman ve aşırı el arabalı teyzeler, işten çıkıp bir saniye kaybetmemek için jet hızıyla milleti yıkıp geçen abiler,Pazar ortasındaki amaçsız muhabbetten manyakça bir zevk alan ablalar,Ağlayan çocuklar,bebek arabaları,Orta yerdeki şemsiyeler,çığlık atan pazarcılar ve sıkışıklık,aşırı sıcak veya aşırı soğuk ama muhakkak mutsuzluk,yorgunluk,huzursuzluk.



onlarda pazar(olması beklenen)

bizde pazar(gerçekte olan)

Tabiki böyle bir ortamda bir an önce gerekenleri alıp eve dönmek istiyor insan. Bugün de inanılmaz bir soğuk ve tipi vardı. Karla karışık yağmur yağıyor ve sağanak şeklinde. Ve inanılmaz ama aşağıdan yukarıya yağıyor,hayatımda böyle bir şey görmedim. 
Böyle bir günde olaylar, ucuz ve de taze olduğu içi tercih ettiğim ıspanak+pırasacı abinin aldıklarımı hayatımda gördüğüm en pis poşete koymasıyla başladı. Her yer aşırı sulu tabiki ve de bunlar topraklı ürünler. Doğal olarak adamın eli kolu çamur olmuş burası anlaşılır ama neden bütün çamurunu poşete sildin be canım abicim? Tutmaya tiksinilecek kadar çamurlu;şıpır şıpır çamur damlıyor. Anlaşılmaz sebeplerle başka bir poşet isteğim veto edildi. Bende birkaç hafta önceki balıkçı aksiyonumdan dolayı fazla üstelemek istemedim. Oradan hızlıca uzaklaştım tek almam gereken yumurta kalmıştı. 
Yumurta aldığım yer fiyat-performans olarak en iyi yer olduğu için sürekli kalabalık haldedir. Ama bugün adeta izdiham vardı. Sanki tavuklar şu an protesto yapıyor da insanlar korkup yumurta stoklamaya çalışıyor gibi bir hal. Yumurtaları seçmiyorlar adeta saldırıyorlar. Tezgah ufak bir tezgah 1-2 mt. Ve 3 adet ayrılmış kısım var. 
15 TANESİ 4 LİRA:aşırı boklu;yumurtlamamış adeta sıçmış.
15 TANESİ 4.5 LİRA:büyüklük,temizlik olarak normal ama karışık konulmuş heran düşecekler
15 TANESİ 5 LİRA:kocaman,temiz ve aşırı büyük,güzelce dizilmiş

Ne almak istediğinize karar veriyorsunuz,size uzatılan kartona seçerek diziyorsunuz ve de alışveriş sonlanıyor. 
Ama bugün o tezgahtaki kimse o kadar şanslı değildi. Dediğim gibi tezgah aşırı küçük 3 taraftan da seçmek isteyenler var ve de aşırı kalabalık. Ben tezgaha yaklaşır yaklaşmaz olaylar peydah oldu.
Kenarı tam da insanların durduğu yere kadar geldiği için insanların üstüne şıpşıp damlatan bir pazarcı şemsiyesi var bu sebepten de elinde şemsiyeyi açık olarak tutan bi kaç kişi var,tezgahtaki herkeste el arabası var ve tabi ki herkes şişman. Bu durumda sadece aynı anda iki kişi tezgahtan yumurta seçebiliyor. Ama bekleyen 10 kişi var. Saat olarak akşam 4 suları yani pazarın prime time'ı; İnsanların elleri dolu, her yer ıslak,kimse poşetini yere bırakıp aradan sıyrılamıyor,şemsiyesi olmayan veya açamayanların kafasına çin işkencesi gibi su sızıyor,hava soğuk,insanlar yorgun.Ben bir yandan gözlemlerken bir yandan da işimi bitirip gitmek istiyordum çünkü ıslanmıştım,sağ elim çamur içindeydi ve ellerim kopmak üzereydi. Bir olayın patlak vermemesi kaçınılmazdı. 

Bir teyze diğerine"ablacım kaparmısın şunu gözümüz çıktı"dedi. Teyze ona cevaben ters ters baktı ve yumurtalarına döndü. Ablanın kavga isteği kursağında kalmıştı. Ve ben o anda hedefimi bulmuştum içimden "challenge accepted" diyerek kavga libidosu maksimum olmuş teyzeye yaklaştım artık cephem burasıydı bir planım vardı,olmak zorundaydı, Sıra bana normal yollarda gelmeyecekti. Teyzenin kulağına eğilerek "insanlar çok saygısız" dedim. O da bana 2.dünya savaşı müttefikini bulmuş almanya gibi sevinçle baktı. Kafamı kaldırınca yukarıdaki şemsiyenin suyla dolduğunu gördüm birkaç saniye içinde aşağı litrelerde su dökülüp bu insanlar ıslanacaktı. Hamlemi yapmanın tam sırasıydı. Arkadakiler sıkıştırıp ittirince ben de başlarım bu işe diyerek dengemi kaybetmişim gibi sarsılıp direğe tutunarak şemsiyeyi sarstım. O litrelerce su kavga etmek istemeyen şemsiyeli teyzenin şemsiyesinden başarıyla sızıp kavga etmek isteyen teyzenin kafasına ve omuzları döküldü. Kadıncağız sinirden kıpkırmızı oldu. ve işte big bang.
"Burası" dedi "ne biçim yer?doğru düzgün bağlayamadınız mı şu şemsiyeyi allahın belaları!" diye haykırdı. Kalabalıktan nevri dönmüş yumurtacı, teyzeye umulmadık bir biçimde çıkıştı. "ne bağrıyorsun ablacım ya almazsan alma!" dedi. Bunu duyan teyze artık dayanamadı ve elini uzatıp boklu yumurtalardan birini yumurtacıya fırlattı. Yumurta o adama değil de yumurtacının ilkokul çağındaki oğluna denk geldi. Çocuk nedense gülmeye başladı,korkmamıştı çünkü montunun omzundan kırılan yumurta akıp gitmişti ve nedense bu çocuğun çok hoşuna gitti. Kahkahalarla gülüyordu.Yumurtacı adama hayatı boyunca yumurta atıldığını sanmıyorum doğal olarak adam şoka girmişti.Oğlan güldükçe babası daha çok sinirleniyordu. "Kim attı yumurtayı" dedi yumurtacı.Yumurta fırlatıcısı kadın arkamda kalabalıkta kaybolmaya çalışıyordu. Ben de o sırada gayri ihtiyarı arkama baktım ve yumurtacı, kadını rotasına aldı. VE abartmıyorum aynen bu şekilde bir fırlatış yaptı :


O anda adamın fırlattığı yumurta değil güdümlü füzeydi. Aniden eğildim ve "bingo"... adam teyzeyi götünden vurmuştu. Ondan sonrasını hatırlamıyorum içimden kahkahalar attığım kaldı hafızamda ama birkaç metre geriledim. Bağırtı gürültü,tehtidler derken 5 dakika içinde tezgahta kimse kalmadı. Tezgahtar Adam,boklu yumurta fırlatıcısı teyze ve tüm müşteriler çekti gitti. Tezgahta her şeye gülen oğlanla her şeye gülen ben kaldık. Bi karton versene dedim ve yumurtalarımı alıp oradan mutluca uzaklaştım.

Gelin karışıklıktan uzak kalamayan bu manyak size karışlıklığın en lezzetlisi olan pizza tarifi versin:)

Malzemeler:

Hamuru için;
Yarım su bardağı süt 
Yarım su bardağı sıcakken biraz bekleyip ılımış su
2 paket instant(kuru) veya yarım paket yaş maya
1 dolu ymk kaşığı şeker
2-3 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı zeytinyağı veya sıvıyağ
Aldığınca un

Üst malzemeler:
Tamamen size kalmış
ancak öneri olarak;
Mısır
Mantar
Biber (yeşil veya köz)
Salam sucuk veya sosis
Zeytin (yeşil veya siyah)

Domates sosu için:
İki domates
2 diş sarımsak
1 küçük soğan
Karabiber
Tuz
1 adet küp şeker
Hot chili sosu veya evinizde bulunan her hangi bir domates sosu veya salça

En üstü için kaşar veya eriyebilen peynir 

Yapılışı:
Az ılımış suda şeker ve maya eritilip köpürtülür. 15 dakika beklenip diğer malzemeler ve en son un eklenip güzelce yoğurulur. Bu hamur mayalı olduğu için beklemesi şart. En az 1 saat maksimum istediğiniz kadar. Bekleyen hamuru açarak yuvarlak bir alt tabaka elde ediyoruz. Kalınlığı size kalmış. 
Domates sosu için; rendelenmiş domates,ince doğranmış soğan ve sarımsak ve diğer malzemeler kaynayana kadar pişirilip robottan geçirilir. Çünkü pürüzsüz olması gerekiyor. Hamurun üzerine sürmeden de dinlendirip soğutmamız en azından ılıtmamız gerekir.

Üzerine arzu ettiğiniz malzemelerden ince ince doğrayıp yerleştirmelisiniz.Naçizane önerim çabuk pişip yanabilen zeytin mısır vs malzemeleri önce daha çok pişmesi gereken salam sucuk vs. malzemeleri üste koymanız olacaktır.

Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üstü kızarınca 170e indirerek 5 dakika daha pişiriyoruz. Çıkarıp kaşarını veya eriyebilen herhangi bir peyniri üzerine döküp tekrar 10 dakika kadar pişiriyoruz.

Üzerine az bir baharat serperseniz daha nefis olacaktır.
Kesinlikle bekletilmeden tüketmelisiniz.

Pizzamız hazır.

Pratik Tavsiye: Pizza pişirirken tabanı güzelce ısınan bir tepsi tercih etmelisiniz,mümkünse fırın kağıdı vs. kullanmayın yoksa altı yeterince kızarmaz.

Afiyet olsun:)






0 yorum:

Yorum Gönder