22 Ocak 2015 Perşembe

Karabasan bile ters oluyor bana: Kuşyuvası Poğaça


Saat sabahın üçü şu an. uyuyup uyanıp yemek yaptım biraz önce. İnsanlar uyuyamayınca ne yapıyor acaba?Çok merak ediyorum çünkü ben başka bişey bilmiyorum; uyuyamayınca yemek yapıyorum. Çocukken de uyuyamayınca yemek yerdim. Ben neden yemeğe kafayı takmışım ya?

Bu gece insani saatlerde uyumuştum aslında. Yatarken saat 12 yi biraz geçiyordu.Her zamanki klasik ritüllerimi yaptım, dua okudum,o gün yaşadıklarımı, yarın yapacaklarımı düşündüm, ben ölsem kim daha çok üzülür diye hayal kurdum, keşke özlem özden elenmeseydi dedim.pucca da parayı bulunca bok gibi yazmaya başladı dedim. Bu noktada uyuyakalmışım demek isterdim ama diyemiyorum. Bi acayip bişey yaşadım bu gece. Karabasanın tersi oldu bana. 
Neyim normal ki... Karabasanın biyolojik açıklaması şudur: beyin uyanır,vücut uyanmaz. ve sistem çöker. O anda ayetel kürsi ile restart atmanız gerekir. Benimkisi tam tersi oldu. Beynim uyudu,rüyalar-kabus daha doğru olur-hatta şuna kısaca gece terörü diyelim- gördüm. Ama salak beynim vücuduma uyu (hareketsiz dur) komutu vermeyi unuttu. Vücudum tamamen bilincimin yarısı uyanıktı. Dağılmış saçımı topladım,yastığın soğuk tarafını çevirdim,telefondan saate baktım 1:11 di,bütün bunları yaparken bi yandan da rüya gördüm.Rüyamda bellatrix (kimdir diyenler için)



temsili değil :Harry Potter'ın baş düşmanı olan voldemortun en önemli yancısı 

Bellatrix karısı, kuşyuvası gibi saçlarıyla beni kara büyüyle tehtid etti. İstediğini yapmamı istiyordu. Voldemorta özel ders vermemi istiyormuş ama ingilizce. Ben dedim sadece konuşabiliyorum ingilizce anlatamam hatta bunu ingilizce söyledim. Ama kadın ikna olmuyordu. "O zaman nicer dicer al,Satıcılığını yapıyorum" dedi. Dedim var bende alamam, Hatta soyucusu çok iyi. Kadın iyce sinirlendi. Tam asasını kaldırdı ki kocam "iyi misin" diye seslendi.
O seslenince açıldım.Ben o ana kadar uyanık olduğumu sanıyordum! Ama bişeyler mantıksız geldi. Normalde hemen uyuyamadığımı biliyor,hareket ettiğimi görünce şaşırmaması lazımdı.Sanırım ekzantrik hareketlerin dibine vurmuşum. 
Yani uyanmışım aslında. Ama uyanmış gibi de değilim sanki hayal görüyormuş da biri seslenmiş gibiyim. Ama vücut ısım yükselmiş,gözlerimi açamıyorum, ağzım kurumuş bu açıdan da uyuduğum kesin. O zaman bilinçli hareketleri nasıl yaptım.Zaten böyle bir hayal kurar mı insan ya bu saçma sapan rüya koleksiyonuma ekleyeceğim bir başyapıt daha.Sonuçta yaşadığım en manyakça tecrübeydi. Benim için bile fazla. Dudağımın sağ altında yaşadığım şeyin anormal olduğunu anlamamla beliren son derece şık bir uçuk var hatta şu anda. O korkuyla bir daha da uyuyamadım tabi. En iyi rehabilitasyonum olan bişeyler fırınlamaya karar verdim. Adını da kuşyuvası poğaça  koyuyorum kahrolasıca bellatrixin saçları yüzünden aklıma başka isim gelmiyor

Malzemeler:
3 ufak patates(ya da 2 orta)
1 minnak soğan
1 dolu tatlı kaşığı domates salçası veya 1 domates rendesi
2 yemek kaşığı sıcak su
Kİmyon
Karabiber
Tuz

Hamur için:--->tıktık

Üzeri için: 1 yumurta sarısı

Hazırlanışı:
Elinize biraz un alarak mandalina boyutunda parçalar kopararak pürüzsüz olana kadar yuvarlayın. ve 3 parmağınızla üzerine bastırarak tabanına tereyağı sürülmüş tepsiye yerleştirin. 

Hepsini yerleştirdikten sonra tepsi mayasının gelmesini beklememiz lazım. en az 20 dakika. bu sürede harcı hazırlıyoruz. Patatesleri mümkün olduğunca minik karelere bölerek yağı ısınmış tavaya atıyoruz takribi 10 dakika sonra aynı şekilde çok küçük doğranmış soğanları ve baharatı da ekliyoruz. 5 dakika çevirerek pişirdikten sonra domates salçası veya rendesini 2 yemek kaşığı suyla ekliyoruz. bu aşamada eğer bol yağda kızartıyorsanız önce yağını süzmenizi öneririm domatesle birlikte çok fazla kızgın yağ iyi bir fikir değil...
Son malzemeleri de ekleyip 3-4 dakika bekledikten sonra altını kapatıp 5 dakika soğutuyoruz. Tepside mayalanmış poğaçaları yaklaşık 1 litrelik su şişesi boyutundaki kapak vb. bişeyle bastırarak içeri doğru bir çukurluk oluşturuyoruz. BU çukura harç gelecek. Harcın olmadığı kenar yerlere yumurta sarısı sürerek önceden ısınmış 180 derecelik fırında yaklaşık 16-17 dakika pişiriyoruz. 

Afiyet olsun














0 yorum:

Yorum Gönder