31 Ağustos 2015 Pazartesi

Can sıkıntısıyla ortaya çıkan Patlıcanlı Domatesli kahvaltılık sos (Ajvar)




Temmuz 15den beri boşum.
çok ama çok sıkıntılı zamanlardayım.
her saniyesini planlayan bir kontrol ucubesi olduğum için bu bomboş yaşantı bende akıl kıtlığına neden oldu.
çalışacak sınavlar bitti, okullar tatilde öğrenci yok. 
piyasada güzel dizi film yok vakit geçirmelik.
yemin ederim yeni çıkan bütün şarkıları biliyorum spotify popüler 100 listesi gibi kafam. 

boşuktan yaptığım bazı eylemleri sizinle paylaşmak isterim ki bu eylemler 20 yıllık aşırı aksiyonsuz hayatlarına bir nebze de olsa macera getirmeye çalışan her ev hanımımın kilometre taşı olan ortak noktalar.
1) buzdolabı temizlemek;
çok mutluyum. allahtan kurban bayramı yaklaşıyor da bir bahaneye büründürebiliyorum yaptğm eylemi. maksat "dolap boşalsın,zaten pislenmişti ehe" falan diyorum da canım sıkılmasa hayatta umursamam. kocaman danayı sıkıştırıp dolaba koyarım direk kollu bacaklı biçimde.
sonuçta her şekilde donuyor.

2) çeyiz sandığını açmak.
ne varsa çıkarıp katlayıp geri koymaktan ibaret olan eylem.
bir mantığı yok. bu listedeki en fantastik eylem.
"bu dantellere yazık çürüyor burda, yepyeni örtüler bir kere kullanmadım, peçeteleri çıkarayım bari bidahaki misafire, aah aah çeyizlerim, bekarken hep yatardım vs." şeklinde duygusal tripler ve hayıflanmalarla son bulur. 

3) kışlık giysileri yer altından çıkarmak.
bazayı açıp hepsini yıkayıp tekrardan dolaba koyarak müthiş bir vakit kaybı yaşatan eylem.ama ağustos ayında kışlık çıkarmak evet ağustos.evet. çünkü babanem ağustosun onbeşi yaz onbeşi kış derdi. çünkü kadının mevsimleri matematiksel hipoteze dökme hakkı var. onun zamanında belki ağustosun 14.ünün gecesi yağmur dolu sel falan oluyordu. her şey düzenliydi. şu an el birliğiyle insan ırkı gezegenin tüm bayan akrabalarını "incittiği" için mevsimsel olaylar yaşanmıyor artık. birden kar yağıyor bazen cehennem sıcağı oluyor. ben çocukluğumdan beri baharlardan nefret ederim. hele ilk bahar. ilk bahardan öyle nefret ederim ki ölüm döşeğinde olsa bir yudum su vermem ilkbahara. sebebini bilmiyorum itici bir pislik bence. herhalde aşırı içten beddua etmişim. tuttu galiba. belki de iklimin mahvolmasının sebebi küresel ısınma değil de küresel bedduadır.
ben bedduanın gücüne inanırım.
benim arkamdan konuşup alay eden birini sadece beddua ile bayılttım.
evet beddua çünkü bedgörl

4)internete sarmak
herkesin yaptığı ama aşırı boş adamların bokunu çıkardığı eylem. trollük, sağa sola sataşıp kavga etmek, kadınlar klübünde takılıp kocasından şikayet eden,kaynanasından nefrete eden,görümcesiyle kavga eden kadınların hayatlarını düşünmek,öyle düşünmeme rağmen,facebookda milliyetçi yazılar yazmak, twitterda atanamayan öğretmen etkinliğine katılıp sabaha kadar tt kasmak,top 100 anime opening song araştırmak,güvelenme sorunum olmamasına rağmen ya güvelenirse diyerek evdeki güveden nasıl kurtulur içerikli sayfalarca makaleler okumak,kimsenin okumadğını bile bile milliyet haberlerinin altına sayın bakanım bu uygulama çok yanlış! yazmak, işte böyle bir hayat...neden suriyeli çocuk kadar başı boş bu bloğa birden bire yazılar ekleniyor sandınız? :D

4)kışlık gıda hazırlamak.
eskiden kışlar çetin, yol yok,olan da kapanıyor,evlerin kileri var.her mevsim her şey yetişmiyor.kış ortasında elinde domatesle geleni belediye başkanı yapıyorlar.
bu yüzden bu tarz şeyler süper popüler bir yaz eylemi.neden hala yapıp duruyorz bilmiyorum. evet kendine münasır bir tadı var kış hazrlıklarının. salça olsun tarhana olsun erişte olsun hepsi leziz ötesi leziz oluyor. hazır gıdalarda bulunamaz bir lüks.
ama performans gereksinimi çok fazla.salça mesela sabah bi başlıyosn aksama kadar... ateşin başında endonezya yerlileri gibi upuzun çubuk karıştır babam karıştır.el kol bacak yanık içinde kalıyor. yüzlerce kilo domates al, tabi yüzlerce lira para ver. sonunda 30-40 kavanoz çıksın. manyak bir olay. aşırı yorucu. annem geçen sene fenalaşmıştı salça yaptığımız gece yorgunluktan. o derece yani...
ama bikaç gün önceden kapkacak mekan ayarla, ondan önceki gün domatesleri doğra salsın,o gün komple gidik zaten,iki güne de kendine gelemiyosun.kafadan bir hafta gidik. müthüş ötesi zaman alıcı olduğu için ev hanımlarının gözdesi salça ve tarhanadır. tarhana da öyle az değil o da...neyse tarhanaya bugün bulaşmayacağım , başka gün takarım kafama...
sonuç olarak listedeki tüm eylemlerin yanında tik var bende. bugünde son maddeye dair bir şeyler yaptım.

Patlıcanlı Domatesli kahvaltılık sos (Ajvar)

Malzemeler:

2 patlıcan
yaklaşık 20 domates (büyüklüğüne göre değişiyor.)
yarım kilo sivri biber
2 adet kapya biberi (kırmızı köz biber)
orta boy 6-7 diş sarımsak
2 çay bardağı sıvı yağ
2 dolu yemek kaşığı hazır salça(biber veya domates olabilir)
2 silme tatlı kaşığı şeker
6 silme tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı sirke
karabiber
arzuya göre pul biber veya diğer baharatlar(sos patlıcanlı olduğu için değişik baharatları da kaldırabilir)

Yapılışı:

yeşil ve kırmızı biberler menemenlik veya daha küçük doğrandıktan sonra oldukça geniş bir tencereye yağ eklenerek ısıtılan yağda kızartılır. kızaran biberlere rendelenen domatesler eklenir (en zor kısmı bu rendelemekten kol kopuk sol elle yazıyorum)kokusu çıkana kadar pişirilir. daha sonra salça,sarımsak,baharatlar ve sirke eklenerek biraz daha pişirilir. yaklaşık (20-25 dakika)

kaynamaya devam ederken temiz kavanozlara konur. canınızı seviyosanız kavanozları havluyla tutun. yoksa cildiniz freddy kruger gibi olur. kavanozların ağızlarını kağıt havluyla temizleyip temiz kapakları kapatın.


bu arada şunu söylemek isterim. yeni kapaklar pis kalmasın da kışlığımı bozmasın diye bulaşık makinesinde yıkadım. yine de yeterli gelmedi. anneme elimde de yıkamalı mıyım dedim. keşke makineye atmasaydın genleşir dedi. GENLEŞİR dedi. 2 üniversite bitirdim. temel ve ortalama fizik ve kimya bilgim var. mantıken kavanoz kapağının integralini falan alıp genleşeceğini hesaplamam lazım ama bunu hiç düşünmemiştim. ehe temiz olsun ehe diye salak salak attım makineye.annem ise ilkokul mezunu. ama işte tecrübe bebeğim. kadın beni entellektüelitesiyle ezdi geçti.şu anda dua ediyorum,inşallah tutar kapaklar ve umarım güzel olmuştur.
pek bir şey çıkmadı ama beni oyalamaya yetti :D













0 yorum:

Yorum Gönder