16 Mayıs 2015 Cumartesi

Postacı Kapıyı Bin Kere Çalar: Peki Nerde Kaldı Çİft Renkli Kurabiyeler?




Öncelikle selamun aleykum. sonralikla Aleyküm Selam. 
Hemen konuya giriş yapayım: Akıl hastası bir postacımız var. Sorunu ne anlamiyorum.akşam 6 gibi geliyor.Ve kargo veya posta getirdiğinde zili caliyor ve yukarı gelmiyor. ancak "yukarı gelin" dedigimde geliyor. Adını edbırd koydum. Cünkü bu saçmalığı sadece vampirler yapiyor. Sanırım o da 1500 yaşında hayatın sillesini yemis bir vampir. Gencliginde kraliçe viktoryanin gizli aşığıymış ama şu an ssklı bir işi olmasi onun icin daha iyi bir hayat plani.




                                           postacı (temsili)


Davet almadan iceri giremiyor olsa gerek. Fakat bir vampire yakışmayacak derecede sıkıntılı bir tip. Dakikalarca imza atacagım yeri arıyor. Bulduktan sonra defalarca kontrol ediyor. Ben nikahımda bu kadar dikkatli imza atmadım. Adam beni öyle geriyor ki "İnş. ö'nün noktasını falan unutmamışımdır yha :s" şeklinde düşüncelere boğuluyorum adam gidince. bugün tabi ki tuhaf bir adam olduğu için alt kattaki süper yapışkan komşumun tebligatını bırakmaya çalıştı. Alt kattan geliyor. Neden bırakıp bana geçmiyor ki? diye düşünerek bu işin içinde bi iş var kesin dedim. ve postaciyla amansız bir mücadeleye giriştim. o uzatıyor, ben almam diyorum. o uzatiyor, ben yok diyorum. şimdi alsam bu adam bana yine fütürsuzca imza attıracak...Allah bilir elalemin boşanma dilekçesine mi imza atıyorum, haciz belgesine mi atıyorum bilmem. Zımbalı mektup. Açıp bakamazsın da... Almam dedikçe "Siz alin kötü bişey değil" diyor adam. Ne bilsin adam normal veya iyi seylerin standartım olmadığını. Takipçilerim az buçuk bilir. Yumurta savaşının ortasinda kaldim ben 25 yaşında. Bir insanın bunu yaşama ihtimali nedir ki?...
Dogal olarak mücadele sonlanmadi. Almam diye tutturdum. Postaci ağlamak üzere adamcağız. "Lütfen alın,komşuma verin,alır o"dedi diyor. 
"Madem kadınla karşılaştın verseydin, mantıklı mi bu" diyorum. "Bi hanım açtı kapıyı Musait degilmiş" dedi. ya müsait olmana gerek yok postaci için. Kapidan alcan kapatcan. Benim çamaşır sulu pijama ve sabah topuzuyla kargo karşılamışlığım var. Hatta düşündüm de pijamasiz kargo karşılamamışlığım yok ya. Cünkü çok erken geliyorlar. Artık bir baykuş alıcam bu ne ya. Hadwig koyarim adını. Getirir Götürür neyim varsa. 
konudan iyce koptum...
Evet, alıp almama mevzusu. En son adam ikna çabalarının yersiz olduğunu anladı. ve vazgeçiyordu ki alt kattaki deli komşum "kız al onu kötü bişey değil, ben müsait değilim kurabiye yapiyom da bu arada sende kol var mi benimkiler koptu da"gibisinden bisey dedi. "Allaaah kaç kaç! yine bişey istiyo bu" diyerek aldim kağıdı. bütün akşam bekledim. Ne gelip kağıdını aldi, ne de kurabiye getirdi.

Saat 11 de "eeah ama başlarım bu işe" diyerek mutfaga girdim.Küçücük suratlı tatlı bir kızdan öğrendiğim bu tarifi uzun zamandir deneme niyetindeydim zaten. Simdi cay da demleniyor... Kocamla film izlerken kıtırdarcaz. 
kağıdı ne mi yaptım?
Fırın kağıdım bitmişti de😂


Tarife gelince:

Malzemeler:
1 yum.
1 su b. pudra şekeri
yarım pkt margarin
2-3 yemek kaşığı kakao

1 pkt vanilya
1 pkt kabartma tozu
kıvamına göre un.

Yapılışı:

ilk önce margarin eritilip az miktarda soğutulmalı. bu süreç beklenirken pudra şekeri ile yumurta çırpılıp boza kıvamı verilir. daha sonra yavaş yavaş erimiş margarin eklenir. çırpılmaya devam edilir. Vanilya ve Kabartma tozu eklendikten sonra. un ile ele yapışmayan ama yumuşak bir kıvam elde edilir. Hamurun yarısı ayrılıp bir yarısı kakao ile tekrar yoğrulur. ikisi üst üste açılarak rulo yapılır ve rulo buzdolabının buzluk kısmında 20-25 dk şoklanr(dondurulur) çıkarılıp kesilerek fırın kağıdı;) serilmiş tepsiye dizilerek 180 derecede 13-14 dk pişirilir.

Afiyet olsun






0 yorum:

Yorum Gönder